CC Türkiye #AB2016 için Adnan Menderes Üniversitesi’ndeydi

30 Ocak-5 Şubat 2016 tarihleri arasında Adnan Menderes Üniversitesi'nde gerçekleşen 18. Akademik Bilişim Konferansı #AB2016 Türkiye'nin dört bir yanından yüzlerce katılımcı ile gerçekleşti. Akademik dünyada bilişim teknolojilerinin konuşulduğu konferansta Creative Commons (CC) Türkiye "Açık Erişim ve Ötesi" adlı panelde İlkay Holt'un bir sunumu ile yer aldı. Başkanlığını Hacettepe Üniversitesi BBY Bölümü Öğretim Üyesi ve PASTEUR4OA Türkiye proje yürütücüsü Prof. Dr. Yaşar Tonta'nın yaptığı panelde, İYTE Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı ve OpenAIRE2020 Türkiye proje yürütücüsü Gültekin Gürdal, Özyeğin Üniversitesi Kütüphane Direktörü ve CC Türkiye Kamu Lideri İlkay Holt ve Hacettepe Üniversitesi BBY Bölümü Öğretim Görevlisi ve CC Türkiye Teknoloji Lideri Orçun Madran söz aldılar. Gürdal, Türkiye'de açık bilim,  OpenAIRE ve kurumsal arşivlerdeki son durum hakkında bilgi verirken; Madran, "Açık Eğitim Kaynakları" adlı konuşmasında açık eğitim kaynakları ve bu kaynakların açık erişim ve açık bilim ile oluşturduğu sinerjiyi konu aldı.

CC Türkiye, Holt'un "Paylaşım Kültürü, Açık Lisanslar ve Türkiye’de Creative Commons" adlı sunumu ile konuşuldu. Bu sunumda paylaşım kültürü ve telif hakları reformunun özgür toplum olmanın gereklerini oluşturduğundan hareketle açık lisanslar ele alındı. CC açık lisanslar topluluğunun bugün dünyada 1 milyardan fazla çalışmada kullanıldığına ve bu lisanslardan %61'nin CC-BY ve CC-BY-SA lisanslarını tercih ettiğine dikkat çekildi. Bu da açık lisanslar için de bile daha da "özgür" seçimlerin yapılabileceğini gösteriyor. Dünyada CC lisans kullanımlarının içerik türüne göre dağılımı, bu lisansların kullanıldığı web sitesi ve platformlara değinildi. CC lisanslarının nasıl kullanılacağının anlatıldığı ve Türkiye'de CC çalışmalarının aktarıldığı sunum, katılımcıları 11 Mart'ta Özyeğin Üniversitesi'nin ev sahipliğinde gerçekleşecek CC Türkiye Lansmanı'na davet ederek son buldu. Sunum slaytlarına SlideShare adresinden ulaşabilirsiniz.

Leave a Comment